Veel gestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Wij hebben één overzichtelijke pagina als je gaat afrekenen. Je blijft dus gewoon op één beveiligde pagina wanneer je je bestelling plaatst. Het wijst zich zichzelf, heel simpel en snel.
Om een bestelling te plaatsen op onze website kun je met of zonder een account bestellen. Je kan ervoor kiezen om direct te bestellen en tijdens het bestelproces een account aan te maken. Het is natuurlijk ook prima als je eenmalig je gegevens invult en zonder een account wenst te bestellen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Bij ons kun je op het moment betalen met iDeal, Credit Card en Bancontact (België). Betaling achteraf is mogelijk voor zakelijke klanten, na ondertekening van de offerte en eventueel een kredietwaardigheidscheck.

Wordt de factuur met de bestelling meegestuurd?

Er wordt geen factuur meegestuurd bij je bestelling. Je ontvangt de factuurinformatie in je bevestigingsmail. Je kunt dus zonder zorgen je cadeau-plankje direct bij de ontvanger laten afleveren.

Hoe en wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Sommige van onze planken passen door de brievenbus en worden als standaard postzending bezorgd. Sommige plankjes zijn wat groter en worden bezorgd door de pakketdienst PostNL. In alle gevallen zijn de kosten voor handeling en verzenden: € 7,50. Natuurlijk zorgen we ervoor dat je plankje goed en stevig verpakt wordt. We houden een levertijd van maximaal 7 werkdagen vanaf de dag van bestelling aan (de besteldag niet meegerekend).

Wat is de retourprocedure?

Het belangrijkste voor ons is dat je 100% tevreden bent met je plankje van De plankjesfabriek. Als dat niet het geval is, laat het ons dan weten via het contactformulier en dan zorgen wij voor een passende oplossing.

Indien we je hebben geleverd wat we je beloofd hebben te leveren, en toch wil je de koop terugdraaien (binnen 14 dagen na besteldatum), dan vragen we je het plankje op eigen kosten naar ons terug te sturen. Neem in dit geval ook even contact met ons op.

Een meer formele beschrijving van onze retourprocedure vind je in onze leveringsvoorwaarden.

Kan ik een plank zonder gravure bestellen?

Nee, helaas zijn de planken niet zonder gravure te bestellen.

Hoe bestel ik een gepersonaliseerde plank?

Neem contact met ons op via het contactformulier op de site. En wij nemen binnen drie werkdagen contact met je op om je te informeren over de mogelijkheden, lettertypes etc.

Indien ik een gravure laat personaliseren krijg ik die dan eerst te zien alvorens de plank wordt gemaakt?

Jazeker! Er wordt eerst een proefje naar je gemaild.

Kun je ook in België een plank laten bezorgen?

Dat is mogelijk. De verzendkosten zijn dan wel € 12,50 in plaats van € 7,50 binnen Nederland.

Ons product-advies

Onze planken zijn gemaakt van robuust hardhout; beukenhout of eikenhout. Van dit hout kun je namelijk de beste snijplanken maken. Het hout is hard, zodat je er goed op kan snijden en er geen diepe krassen in het hout ontstaan. Dat is wel zo hygiënisch.

Ook niet onbelangrijk; Het hout dat wij gebruiken voor onze planken is zonder uitzondering FCS gecertificeerd. Ons hout is geproduceerd volgens strenge regels over onder andere legaliteit, bescherming van de natuur en over de rechten en het welzijn van de lokale bevolking en arbeiders.

Om de plank te reinigen kunt u deze schoonvegen of afnemen met een vochtige doek en laten drogen. Hout kan slecht tegen water. Wanneer de plank langdurig in contact is met water of ander vocht kan deze barsten. De plank kan dan ook niet gereinigd worden in de vaatwasmachine. Wij oliën je plank 1x in voordat we het naar je toesturen. Wij adviseren je verder onderhoudsolie te gebruiken om de levensduur van je houten plank te verlengen. Meer info over onderhoud vind je hier.